Modulaire productopbouw


 

 

Inleiding

 

Quism is in gebruik bij allerlei soorten service organisaties. Van een interne helpdesk met configuratie- en systeembeheer tot een service management organisatie met service afspraken, een eerste, tweede en derde lijns ondersteuning en externe service providers. En alles wat daar tussen in ligt.

 

U stelt uw eigen service management omgeving samen met de basismodules , ondersteunende- en aanvullende modules.


 

Basismodules

 

U heeft hiertoe de keuze uit de basismodules:

 

Incident

*, voor de registratie van de meldingen van klanten en gebruikers. Deze module biedt bevestiging via e-mails, classificatie en koppeling aan een service afspraak en CI's. Ook is toewijzing en planning van de afhandeling, bewaking van de voortgang en uitgebreide managementrapportage mogelijk. Deze module is inzetbaar voor alle vragen, verzoeken, storingen, opmerkingen, bestellingen, reserveringen die bij de servicedesk binnenkomen;

Configuratie

*, voor het beheren van de apparatuur, infrastructuur, licenties en de voorzieningen die in gebruik zijn binnen de organisatie. Computers, printers, software, instrumenten, kamers, meubilair, gebouwinstallaties en vervoermiddelen kunt u als Configuratie Item (CI) in de Quism CMDB (Configuratie management database) registreren. De Configuratie module kan ook ingezet worden voor de uitleenregistratie en het bijhouden van een catalogus met artikelen. Een automatische inventarisatie is mogelijk met de CI-Inventarisatie module;

Probleem

, deze module ondersteunt de behandeling en oplossing van storingen en defecten en kan nauw samen werken met de Incident en Wijziging module. Bovendien biedt deze module prioriteitstelling, classificatie, kennissysteemintegratie, Release, SLA en CI koppeling;

  Servicedesk dashboard tabblad

Servicedesk dashboard tabblad

 

Wijziging

, voor de afhandeling van ingediende aanvragen in de vorm van standaard en niet standaard wijzigingen. Deze module biedt standaard sjablonen voor workflow-sturing en bewaking van de tijdsbesteding. Daarbij ondersteunt de module ook de DevOps, PRINCE2 concepten en volledige integratie met de Incident, Probleem en Programma module

Service

afspraken, met deze module kunt u de tijdige behandeling afspreken en bewaken van incidenten, problemen of wijzigingen. Dit kunt u afhankelijk maken van de aard en prioriteit ervan. Met deze module kunt u ook al uw contracten beheren, servicekosten specificeren en contracttermijnen bewaken;

Servicedesk

, deze module geeft met service dashboards een compleet overzicht van alle serviceprocessen. Uitgevoerde en geplande service activiteiten van de service organisatie zijn zichtbaar in de service agenda, grafieken, takenlijsten en op planborden;

Programma

, met deze module kunt u de programmas voor ontwikkeling en verbetering binnen uw organisatie definieren en de realisatie volgen. Deze module werkt nauw samen met de Quism Probleem- en Wijziging module en ondersteunt Agile en DevOps teamwork;


 

Ondersteunde

modules

 

In de Quism heeft u de beschikking over alle ondersteunende modules die volledig webbased te gebruiken zijn:

 

Organisatie

en Beveiliging, met deze modules stelt u de inlogaccounts en rechten binnen Quism in. Ook kunt u de organisatie-, lokatie-, afdelings- en persoonsgegevens onderhouden. Dit is ook mogelijk via een import of een actieve synchronisatie met Microsoft Active Directories of andere gegevensbronnen met organisatie- en persoonsgegevens;

Rapportage

, voor het maken van uitgebreide configureerbare rapportages met managementinformatie en KPI's, het signaleren van trends en statistieken en het uitvoeren van performance analyses. Voor uitgebreide grafische presentaties kunt u bovendien de optionele Statistiek module inzetten;

Expert

, het centrale kennissysteem met de knowledge base voor al uw service expertise, procedures, oplossingen en documentatie. De Expert module biedt een automatische vulling uit afgehandelde incidenten, problemen of wijzigingen.

Beheer

, voor de Quism inrichting. Hiermee kunt u eenvoudig een groot aantal Quism parameters instellen. Bijvoorbeeld de vulling van voorzetlijsten, tabellen, velden, defaults, acties en functies;

Servicegroepen

, voor de verdeling van de werkzaamheden en specialisaties van personen, afdelingen en specialisten in kennis- en oplosgroepen;

  Servicedesk grafieken dashboard

Servicedesk grafieken dashboard

 

E-mail editor, hiermee kunt u alle teksten, mail sjablonen en velden onderhouden voor de e-mails, die Quism verstuurd;

Archivering, voor het plaatsen van oude service gegevens in archieven;

Online-help

, met alle Quism handleidingen voor de installatie, administratie en implementatie en voor iedere module een gebruikershandleiding.


 

Aanvullende

modules

 

Daarnaast kunt u kiezen uit de aanvullende modules om uw Quism omgeving uit te breiden met gespecialiseerde functies:

 

Quick

access, klantportaal biedt een 24/7 webportaal voor uw gebruikers of klanten. Ze kunnen hier zelf hun incidenten aanmelden, aanvragen indienen via elektronische formulieren en de voortgang en status inzien van de afhandeling van hun melding. Ook kunnen ze naar oplossingen zoeken in het kennissysteem en hun service afspraken inzien. U kunt zelf bepalen welke mogelijkheden u beschikbaar wilt stellen;

E-mail

, biedt vanuit ontvangen e-mails een geautomatiseerde incident, probleem en wijzigingregistratie, afhandeling en bijlageverwerking;

CI-inventarisatie

, verzamelt met het standaard WMI protocol alle gegevens van uw windows computers inclusief aanwezige software. De gegevens bewaart deze module in de Configuratie database (CMDB);

 

 

Escalatie

, voor het signaleren van belangrijke momenten en het aflopen van periodes. Voor bijvoorbeeld reactietijden, servicelevels, garantie- en contracttermijnen. Deze module werkt nauw samen met de Incident, Probleem, Wijziging, Service afspraken en Configuratie modules;

Mobile

App, voor mobiel servicemanagement vanaf smartphones en tablets, registratie en afhandeling van meldingen, integratie met fotos en klanthandetekening. Zie voor meer informatie de Quism App pagina;

  Quism App menu

Quism App menu

 

Migratie, voor de snelle en eenvoudige migratie van uw huidige helpdesk en configuratiegegevens uit uw bestaande helpdesk tool naar de Quism service management omgeving;


 

Overige

modules

 

Andere modules, u kunt kiezen uit diverse andere modules bijvoorbeeld de Inspectie, Kostenplaatsen, Inkoop, Factuur, telefonie integratie (CTI), Forum en Moment modules. Neem voor meer informatie contact met ons op.


  QPIT BV
Schiekade 830
Postbus 299
3000 AG   Rotterdam
Phone: 010-2439373
Email: quism@qpit.nl of vul het contactformulier in
Website: www.qpit.nl