Universele service management software



Overzicht

Quism is een snel in te voeren en intuÔtief te gebruiken software product voor de servicedesk. Het is in gebruik bij kleine en grote organisaties voor de interne of commerciŽle servicedesk, functioneel beheerders, het contactcentrum en voor facilitaire toepassingen. Quism biedt een schaalbare standaard oplossing die u kunt samenstellen en configureren voor uw specifieke toepassing.


U gebruikt Quism vanuit de webbrowser op uw PC, laptop of tablet;

Uw gebruikers en klanten kunnen de serviceverzoeken, meldingen en aanvragen indienen bij de servicedesk. Via de telefoon, de e-mail, het klantportaal of een digitaal formulier.

U kunt met Quism de alle werkzaamheden voor de registratie en de afhandeling uitvoeren. Hierbij biedt het modules voor incident-, configuratie-, probleem-, wijzigings-, programma- en service afsprakenbeheer conform de ISO 20000 standaard voor service management en ITIL en DevOps best practices;

Service managementmodel

Service managementmodel


Licentiemodel

Quism heeft een modulaire opbouw en flexibel licentie model:

U maakt zelf een keuze uit de Quism modules voor de gewenste serviceprocesondersteuning. Ook kunt u de Quism modules gefaseerd invoeren en aanschaffen;

U bepaalt zelf de benodigde Quism concurrent users voor uw service medewerkers. Hierbij tellen eindgebruikers en QA portaalgebruikers niet mee. Deze zijn onbeperkt;

Quism kunt u op een standaard windows server of bij uw provider installeren. Quism gebruikt de standaard Microsoft Windows componenten en heeft geen Java/JRE, speciale plugins of add-ons nodig die extra beveiligingsricos kunnen veroorzaken. Ook gebruik als webservice is mogelijk.

Het biedt bovendien een volledige integratie met andere standaard producten als bijvoorbeeld Microsoft ADS, SCCM, IIS, SQL Server (ook express edities) Exchange, Oracle omgevingen en uw bedrijfsapplicaties.


Toepassingen

U kunt Quism inzetten op alle dienstverlenende afdelingen. Op kleine schaal, op commerciŽle basis of als Shared Service Center. Quism toepassingen zijn er onder andere voor:

De ICT servicedesk, voor gebruikersondersteuning voor een optimaal en efficiŽnt gebruik van computer, netwerk en softwareapplicaties;

Het Facilitaire meldpunt, met ondersteuning voor gebouwmeldingen en meldingen over andere bedrijfsmiddelen, reserveringen en bestellingen.

De Technische dienst, voor het beheer en periodiek onderhoud van technische installaties en de planning en uitvoering van reparatiewerkzaamheden;

Het Contactcentrum, voor de tijdige afhandeling van algemene vragen, verzoeken of aanvragen van cliŽnten, patiŽnten of zakelijke contacten;

Applicatiebeheer, voor de ontwikkeling en het correctief, adaptief, perfectief en functioneel beheer van software applicaties en de uitrol van nieuwe releases.

Quism ondersteunt de helpdesk medewerkers, beheerders, technisch specialisten, ontwikkelaars, service managers en eindgebruikers bij het in stand houden en gebruik van de bedrijfsvoorzieningen en applicaties. Het biedt een volledige front office/ back office integratie van alle service desk werkzaamheden en ondersteunt daarbij de ITIL, PRINCE2 en BISL/ASL procesbeschrijvingen en de ISO 20000 standaard.

De flexibele inrichting van het Quism ondersteunt diverse organisatievormen en werkwijzen:

voor de interne service afdeling met de dienstverlening naar hun eindgebruikers via service levels, serviceverzoeken, meldingen, aanvragen, bestellingen, reserveringen en uitleveringen;

voor de zakelijke dienstverlening door service gerichte organisaties aan hun externe klanten met servicecontracten, relatiebeheer en kostenbeheer;

voor service afdelingen met een gedeelde front office voor klantcontacten via een gebruikersportaal, e-mail, telefonieintegratie en integrale organisatiebrede dienstverlening op het door de ICT, Facilitaire, FinanciŽle en HRM afdelingen.


OSM

Quism is ook bij uitstek geschikt voor outsource shared service management (OSM) toepassingen en werkplek en locatie onafhankelijke dienstverlening.

Hiertoe is het mogelijk dat zowel de klant, shared service center als de outsource partner nauw samenwerken en op basis van service afspraken een duidelijk inzicht hebben in de status en voortgang. Quism gebruikt hiervoor een speciale rechtenstructuur, groeps en organisatie concepten, logging- en communicatiefuncties die inzicht geven over KPI's belangrijke momenten en statusveranderingen.

OSM

Quism OSM ondersteunt uiteenlopende organisatievormen voor service management. Van volledige out- en insourcing tot shared service centers. Voor deze toepassing is Quism in gebruik voor diverse ICT OSM oplossingen in het binnen- en buitenland. Bij grote en kleine OSM trajecten en met uiteenlopende organisatievormen.

Quism biedt universele procestemplates voor OSM, die eenvoudig voor uw organisatie geconfigureerd kunnen worden. Hiermee is een duidelijke invulling van bijvoorbeeld Incident, Operations, Configuration, Service level en Change management mogelijk voor shared service management toepassingen.


Klanten

Onze klanten bevinden zich in onder andere de volgende marktsegmenten: Rijksoverheid, Gemeentes, Industrie, Telecom, Onderwijs, Gezondheidszorg, Woningcorporaties en Logistieke-, FinanciŽle- en ICT-dienstverlening.

Voor het beheer van enkele honderden tot vele duizenden werkplekken, eindgebruikers of klanten en voor ICT-, facilitaire-, P&O-, Sales & marketing- en Finance service desks.


UISM

UISM staat voor Universeel Infrastructuur Servicemanagement, ISM. Ons ISM model bevat vanuit Quism een praktische toepassing en invoering van de ISO 20000, ITIL, PRINCE2 standaarden en best practices. Het sluit bovendien aan op het ASL-, BISL en Microsoft Operations Framework.

Quism biedt universele procestemplates voor ISM, die eenvoudig voor uw organisatie geconfigureerd kunnen worden. Hiermee is een duidelijke invulling van bijvoorbeeld Incident, Operations, Configuration, Service level en Change management mogelijk.

Ook is een flexibele integratie met andere bedrijfsapplicaties mogelijk. Zowel aan de gebruikerskant als vanaf de Quism server. Quism is volledig gebaseerd op webtechnologie met opslag van de service management gegevens in een relationele database.


Quism loginscherm

Quism loginscherm


Quism is een product van QPIT BV
Schiekade 830
Postbus 299
3000 AG † Rotterdam
Phone: 010-2439373
Email: quism@qpit.nl of vul het contactformulier in
Website: www.qpit.nl